Czy darmowa reklama na Facebook naprawdę się skończyła? Co zrobić, żeby zwiększyć swoje zasięgi?

Facebook od dłuższego czasu wprowadza różnego rodzaju zmiany w stosunku do organicznych zasięgów postów. Takie zmiany dotyczą każdego – nie ma znaczenia czy prowadzisz stronę z memami czy Twoja strona pomaga Ci uzyskiwać klientów do Twojej firmy.

Zanim jednak przekażę Ci wskazówki jak zwiększyć zasięg Twoich postów za darmo, koniecznie upewnij się, że wiesz…

Czym jest zasięg organiczny Facebooka?

Zasięg organiczny, to zwykły, bezpłatny zasięg Twojego posta na Facebooku. Wielkośc tej liczby oznacza ile osób miało szansę wyświetlić Twój wpis. Zasięg organiczny Twojego posta opiera się na takich aspektach jak:

  • czas publikacji posta,
  • zaangażowanie, jakie Twój post wywołuje,
  • czy w końcu częstotliwość publikowania treści na Twojej stronie.

Reklama na Facebook – jak zwiększyć zasięg organiczny postów?

Komplikacje zachodzą już od dłuższego czasu. Coraz więcej użytkowników zauważa, że Facebook dramatycznie wręcz ucina zasięgi ich darmowym postom.

Dodajmy do tego coraz bardziej zaostrzoną politykę Facebooka i możemy uznać, że najlepsza platforma reklamowa już się skończyła.

Oczywiście jest to bardzo dalekie od prawdy, ponieważ z odpowiednią strategią, taktyką oraz podejściem – możemy wejść na dawne zasięgi, przez co reklama na Facebook jest wciąż opłacalna.

Wystarczy wiedzieć jak to zrobić.

Poniżej sprzedaję Wam kilka bardzo użytecznych rad dotyczących zwiększania darmowego zasięgu na Facebooku.

1. Skup się na jakości, nie na ilości

Ten punkt znajduje się na pierwszym miejscu nie bez powodu. Jeżeli masz problemy z zasięgiem organicznym, to na tym punkcie musisz skupić się najbardziej.

Błędne przekonanie, że wstawianie bardzo często lub bardzo rzadko na Facebooku równa się większy zasięg, jest tak samo niedorzeczne, jak traktowanie „Lubię to” jak użyteczną statystykę.

Publikowanie najczęściej jak to tylko możliwe pogorszy Twój zasięg organiczny. To samo działa w drugą stronę – zbyt rzadkie publikowanie postów też nie przynosi żadnych korzyści.

Nasze 10-letnie doświadczenie wskazuje wyraźnie, że tylko umiarkowana ilość postów pozwala na największe zasięgi organiczne. Częstotliwość publikowania postów nie może być ani za częsta ani za rzadka – tylko wtedy reklama na Facebook jest najbardziej opłacalna.

Dlaczego?

Wstawiając mniej treści jest mniejsze prawdopodobieństwo, że Twój post zgubi się w feedzie Twoich odbiorców. Oznacza to, że Twój zasięg organiczny będzie lepszy przy kilku postach wysokiej jakości.

Znowu – nie można przesadzać też w drugą stronę. Dane ewidentnie wskazują na to, że publikowanie zbyt często wysokich jakościowo treści nie może być przesadzone w drugą stronę.

Wniosek? Skup się na tworzeniu treści, które będą naprawdę wartościowe dla Twoich odbiorców.

2. Znaj swoich odbiorców

Świetnie! Wiesz już, że musisz skupić się na tworzeniu wysokiej jakości postów. Ale co dokładnie masz tworzyć? Co spodoba się Twoim odbiorcom? Jaki rodzaj postów sprawi, że reklama na Facebook będzie dla mnie opłacalna? Zdjęcia? Filmy? Sam tekst?

Żeby móc odpowiedzieć na te pytania musisz przynajmniej pobieżnie znać Twoich odbiorców. Oznacza to znalezienie tematów, które mają dla nich znaczenie, a następnie stworzenie czegoś, co jest zarówno warte udostępnienia, jak i istotne.

Jedynym sposobem, aby naprawdę wiedzieć, co wartościowe dla Twoich odbiorców jest testowanie i wprowadzanie zmian.

Zobacz – nie masz pojęcia co może im się spodobać. Najlepszym na to sposobem jest testowanie co się sprawdzi (tak naprawdę ma to zastosowanie do wszystkiego, ale reklama na Facebook jest uwidacznia to najbardziej). Dzięki temu możesz szybko wyeliminować wszystko, co jest nieskuteczne oraz skupić się na tym, co jest najskuteczniejsze.

3. Nie proś o polubienia

Może Ci się wydawać, że proszenie o polubienia, komentarze i udostępnienia jest w porządku. Niestety – Facebook na starcie nadaje takim postom niższy priorytet, przez co są one wyświetlane poniżej bardziej wartościowych postów.

Taktyka ta oczywiście może się sprawdzić krótkoterminowo, ale na dłuższą metę filtry Facebooka bardzo obetną Ci zasięgi.

Similar Posts