Jednym z ważniejszych pojęć w biznesie jest lejek sprzedażowy. Mówi się, że potencjalnych klientów można zobrazować jako trójkąt odwrócony do góry nogami, co rozprezentuje lejek sprzedażowy. Na jego szczycie znajduje się najwięcej niedoszłych klientów. Przechodząc w dół spotykamy coraz więcej osób, które potencjalnie mogą i chcą zostać naszymi klientami.

Lejek sprzedażowy podzielony na 4 sekcje

Cztery główne sekcje lejka sprzedażowego to:

  1. Sekcja świadomości. Odbiorcy w tej części lejka rozumieją, że Twoja firma istnieje, ale nie wykazują szczególnego zainteresowania.
  2. Sekcja zainteresowania. Potencjalni klienci wiedzą o Twojej firmie i są zainteresowani, aby dowiedzieć się więcej. Nie są jednak przekonani do tego stopnia, aby rzeczywiście skorzystać z Twojej oferty.
  3. Sekcja decyzji. Ci niedoszli konsumenci decydują, czy skorzystają z Twojej oferty w porównaniu z propozycjami Twoim konkurentów. Jest to krytyczna sekcja, ponieważ jest to część, w której trzeba zbudować przekonujący powód dla ludzi, aby kupili oni Twoje produkty lub skorzystali z Twoich usług.
  4. Sekcja akcji. Ostatnia część lejka sprzedaży, w której konsument podjął już decyzję w oparciu o Twoją strategię marketingową. Wszyscy marketerzy mają za cel sprowadzenie klientów do sekcji akcji w lejku sprzedażowym.

Dlaczego lejek sprzedażowy jest tak ważny dla biznesu?

Być może jesteś przedsiębiorcą mającym problemy z pozyskiwaniem klientów dla swojej firmy. Dzięki zrozumieniu powodów, dla których lejek sprzedaży jest tak ważny, zyskasz wgląd w to, jak zastosować tę zasadę w Twoich strategiach marketingowych.

1. Pomaga wybrać strategię marketingową

Czy często zdarza Ci się tracić pieniądze na strategie marketingowe, które przynoszą minimalne lub zerowe rezultaty? Lejek sprzedażowy pomoże Ci zrozumieć, które narzędzia marketingowe lub modele biznesowe będą Ci potrzebne, aby pomóc Ci odnieść sukces jako przedsiębiorca.

Niektórzy marketerzy wolą skupić się na klientach, którzy są już w sekcji decyzji lejka. Ułatwia im to prowadzenie klientów w kierunku sekcji akcji. Przykłady tego są widoczne na blogach recenzenckich lub w wyspecjalizowanych punktach sprzedaży detalicznej.

2. Pomaga Ci dowiedzieć się, jak odnosić się do Twoich klientów

Czy wiesz, że firmy również operują swoim własnym językiem? Czasami sposób, w jaki opisujemy nasze produkty, tworzymy treści lub rozmawiamy z naszymi klientami, ma wpływ na to, jak możemy poprowadzić ich w dół lejka sprzedażowego.

Kiedy jesteś w stanie zidentyfikować osoby z górnych sekcji lejka, możesz łatwo zmienić ton swoich tekstów, tworzyć lepiej ukierunkowane treści lub przedstawiać kuszące oferty. Pomoże Ci to lepiej odnosić się do ich potrzeb.

3. Pomaga Ci rozwinąć Twój biznes

Nie ma idealnego modelu biznesowego. W rzeczywistości, wiele sukcesów „z dnia na dzień” nie dzieje się tak naprawdę „z dnia na dzień”. Dlatego tak ważne jest planowanie strategii marketingowych.

Poprzez zrozumienie lejka sprzedaży, będziesz miał więcej informacji zwrotnych na temat tego, jakie strategie mogą pomóc Ci zwiększyć sprzedaż.

Similar Posts