Wizytówki NAP to akronim oznaczający nazwę, adres i numer telefonu (z ang. name, address, phone number). Informacje, jakie udzielasz w wizytówkach NAP muszą być spójne podczas optymalizacji Twojej strony internetowej pod kątem wyszukiwania lokalnego. Powodem jest to, że Google ceni sobie spójne, prawdziwe i dokładne informacje. Tak samo jest z Twoimi klientami.

Dlaczego wizytówki NAP są ważne dla lokalnego SEO?

Posiadanie poprawnego NAP dla wszystkich Twoich wpisów w internecie jest kluczowe dla lokalnego SEO. Google skanuje wszystkie te wpisy podczas wyszukiwania informacji o Twojej firmie. Wszystkie wartościowe dane przechowuje i wykorzystystuje przy ustalaniu rankingu.

Nieprawidłowe informacje w cytatach NAP prowadzą do dezorientacji klientów i botów skanujących Google. Dlatego tak ważne jest częste aktualizowanie danych w wizytówkach NAP. Zasada jest prosta – aktualizujemy możliwie najczęściej.

Jak uniknąć problemów z wizytówkami NAP?

Google ceni sobie spójność w Twoich wpisach. Gdy wszystkie Twoje wpisy mówią to samo, Google może pewnie wyświetlać Twoje dane kontaktowe klientom na odpowiednie zapytania.

Jeśli wyszukiwarka znajdzie rozbieżności w listingach, uzna informacje za niepewne. Różnice w wizytówkach NAP pomiędzy Twoimi listingami mogą powodować obniżenie pozycji w rankingu Google oraz innych wyszukiwarek.

Wpływ na pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce Google ma bardzo dużo czynników. Przez to ciężko jest określić jak duże znaczenie mają wizytówki NAP. Dodajmy do tego ciągłe aktualizacje algorytmu rankingującego strony i tak naprawdę nie możemy być pewni niczego. Dlatego warto dbać o każdej aspekt naszej strony, a przede wszystkim wizytówki NAP.

Wizytówki NAP i pozycjonowanie lokalne – kilka porad

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit duis tristique. Nunc consequat interdum varius sit

  • Upewnij się, że Twoja strona internetowa zawiera wszystkie ważne informacje w widocznym miejscu, tak Twoi klienci (i Google) mogli je łątwo odczytać.
  • Zarejestruj swoją firmę w „Google Moja Firma” (najprościej korzystając z naszych usług) i upewnij się, że aktualizujesz ją często, podając prawdziwe informacje.
  • Zapisz wszystkie swoje wizytówki NAP w bezpiecznym miejscu, abyś mógł szybko skorygować informacje, które mogą się zmienić w czasie (adres firmy, numer telefonu, itp.).